Velkommen til

BLOGGEN

15 tips: hva kan gjestene gjøre mens brudeparet blir fotografert?

bryllupsfotografering_disen_gård33

Vielsen er over, og brudeparet drar sammen med fotografen for å få noen portretter av dem som nygifte. Det er gjerne 2-3 timer til middag, og man kan ikke akkurat la familie og venner stå utenfor festlokalet og blomstre så lenge! I forbindelse med Facebookkonkurransen kom det inn mange gode forslag som svar på spørsmålet: Hva kan gjestene gjøre mens brudeparet blir fotografert? I denne posten har jeg plukket ut 15 av  ideene, så her er det bare å  la seg inspirere!

Mens brudeparet blir fotografert:

  •  kan man ha en liten konkurranse blandt gjestene, gjemme små poster som de skal finne, så får vinnerne en hovedpremie. :) da kan de deles i team, for å bli kjent med hverandre også .
  • Alle gjestene kan bidra til et stort maleri, som så gis til brudeparet på slutten av kvelden.
  • Man kan sammen arangere en overraskelse til brudeparret. Kan være en dans, lek eller lignende.
  • Få tilbud om en liten sightseeing i nærmiljøet enten med buss, båt etc.
  • Del inn i lag og arranger en “hvor godt kjenner du brudeparet” quiz – selvfølgelig med premier!
  • Man kan ha litt underholdning for gjestene (stand-up, musikk e.l.).
  • Brudeparet har på forhånd skrevet et par linjer som en presentasjon om hver gjest på lapper og disse lappene får gjestene utdelt.Hver enkelt leser opp sin lapp og dette kan bli mye latter og gøy. En annerledes måte for gjestene å bli kjent og det muntrer opp stemningen.
  • Gjestene drar til selskapslokalet og får servert frukt og velkomstdrink, og blir bedre kjent mens de venter på brudeparet. Det kan også spilles av på prosjekter e.l. nye og gamle bilder av brudeparet, sitater, små anektoter e.l
  • Gjestene kan skrive små hilsener til brudeparet på et stort poster som rammes inn som minne fra dagen til brudeparet.
  • Vi gjorde klart en scrapbook! Forlover til bruden hadde kjøpt inn en STOR bok – slik som det går ann å sette inn ark i (nett som en stor ringperm bre mye finere). På første siden sto det gratulerer til brudeparet, hilsen fra : … alle gjestene skrev navnet sitt. Det lå papir på bordet, sakser, lim, klistremerker og diverse. På forhånd hadde alle fått beskjed om å ta med seg et eller flere bilder av seg/dem, brudeparet eller andre minner de ønsket å dele. Vi fikk et ark og satte i gang. På slutten av boken var det gjort klart til å lime inn bilder fra bryllupet. En super suksess 🙂
  • Mitt beste tips til hva gjestene kan gjøre i ventetiden er følgende. Toastmaster arrangerer en auksjon. Alle gjestene får utdelt en sum monopol penger hver. Det man kan by på er forskjellige opplevelser som må gjøres med brudeparet. Feks. auksjonere ort en fag på skøyter, pynte juletreet sammen, ost og vin kveld, handletur til Sverige osv osv. Meningen er at gjestene skal gå sammen for å vinne opplevelser som skal gjøres med brudeparet – de som går sammen og får mest penger vinner runden. Deretter er det bare for dem etter bryllupet å invitere brudeparet på den opplevelsen de har vunnet. Poenget er ikke at det skal koste mye penger å gjennomføre, men være hyggelig for alle parter 🙂
  • Gjestene kan få et innslag av noen på en scene, eks : i min familie har vi mange barn som elsker å vise seg fram, med sang,dans,sketsh osv.. el noen innleid som gjør noe ,  tryllekunstner e.l -er bare fantasien som stopper her 🙂
  • Gjestene kan spille ringspill, crocket, dart eller bare rett og slett kose seg med litt champagne og litt å spise på.
  • gjestene kan skrive små lapper med setninger på. setningen kan være ønsker for brudeparet, ønsker for fremtiden, ord om kjærlighet, gratulasjoner osv. lappene må være litt pene, og ha et hull i seg. deretter får alle gjestene en ballong som de må blåse opp og sette et bånd på. på dette båndet knyter alle fast sine lapper. til sist samler noen inn alle ballongene, binder de fast ett sted til senere. brudeparet trenger ikke å vite om dette. så etter middag, kaker osv henter noen alle ballongene, lappene leses opp, ikke nødvendigvis alle. også slipper brudepar og gjester ballongene opp i luften. kinesiske lyslykter kan også brukes.
  • Jeg drømmer om å ha et tivoli-tema til mitt kommende bryllup. I den forbindelse har jeg lyst til at gjestene skal underholde og underholdes med ballkastbod, ‘kysse-bod’, popcorn og sukkerspinnsbod, flipperspillsbod og underholdes av en som lager ballongdyr samt en fakir….
ingen kommentarer
Menu